اخبار علمی و پژوهشی

ارائه مطالب و مقالات آموزشی

اخبار علمی و پژوهشی

ارائه مطالب و مقالات آموزشی

آموزش و پرورش مازندران دانش‌آموزان را به حضور در راهپیمایی دعوت

 سازمان آموزش و پرورش مازندران با صدور اطلاعیه‌ای از فرهنگیان و دانش آموزان برای حضوری گسترده در راهپیمایی ‪۱۳‬آبان روز ملی‌مبارزه با استکبار جهانی که امسال در روز ‪ ۱۱‬آبان برگزارمی شود، دعوت کرد. اطلاعیه سازمان آموزش و پرورش مازندران که روز سه‌شنبه برای ایرنا ارسال شد، می‌افزاید: ‪ ۱۳‬آبان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات پر افتخار ملت مسلمان ایران در مقابل ظلم و استبداد است و این حماسه بزرگ بر تارک مبارزات ضد استکباری مردم ایران همواره می‌درخشد. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: دانش آموزان و فرهنگیان همگام با مردم فهیم و همیشه در صحنه‌مازندران ضمن‌اعلام وفاداری با آرمان‌های بزرگ امام راحل (ره) با حضور در تظاهرات بار دیگر با خلق حماسه‌ای به یاد ماندنی بر صفحات پر افتخار انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل را خنثی می‌کنند. همچنین به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و آمادگی دانش‌آموزان و فرهنگیان برای حضور در راهپیمایی ‪ ۱۱‬آبان، زنگ مقاومت در همین روز در مدارس استان نواخته خواهد شد.

پنجمین یادواره شهدای دانش‌آموز در محمودآباد مازندران برگزارشد

 پنجمین یادواره شهدای دانش آموز محمودآباد مازندران به منظور تجلیل از حماسه جاودانه ‪ ۱۰۶‬تن از شهدای دانش اموز این شهرستان در مسجد جامع این شهر برگزارشد. در این مراسم که از سوی ستاد یادواره شهدای دانش‌آموز آموزش و پرورش محمودآباد و با حضور امام جمعه ، برخی از مسوولان شهری و همچنین دانش- آموزان بسیجی برگزار گردید از مقام شامخ شهدای دانش آموز تجلیل شد. حجت‌الاسلام "موسوی" امام جمعه شهرستان محمودآباد دراین مراسم گفت: امروز عزت و سربلندی ملت مرهون ایثارگری، رشادت وفداکاری‌های شهداست. دراین مراسم همچنین "محسن شیخ الاسلامی" مدیر آموزش وپرورش محمودآباد و رییس ستاد اجرایی بسیج دانش آموزی ضمن تبیین اهداف تفکربسیجی درمدارس ، برخورداری ایران از فناوری صلح آمیز هسته‌ای را حق مسلم مردم خواند. در ادامه برنامه‌های خاطره گویی رزمندگان اسلام، مداحی و سرود اجراشد

برای سه‌هزار و ‪ ۵۰۰‬مدرسه در استان مازندران شناسنامه فنی ساختما

 مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس مازندران با بیان اینکه برای سه هزار و ‪۵۰۰‬ مدرسه این استان شناسنامه فنی ساختمان صادر شده است یادآور شد: هنوز ‪۶۴۶‬ باب مدرسه با ساختمانهای فرسوده در مازندران وجود دارد. به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، "جواد کماسی" در جلسه کارگروه آموزش و پرورش افزود: برای حذف مدارس فرسوده و تخریبی و یک نوبته کردن مدارس در مازندران به ‪ ۹‬هزار کلاس درس جدید نیاز است. وی خاطرنشان کرد: برای احداث این کلاسها، یک هزار و ‪ ۵۰۰‬میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است. وی اظهار داشت: از طریق مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری ‪ ۱۲۰‬میلیارد ریال برای طرح‌های مدرسه‌سازی هزینه خواهد شد. کماسی خاطرنشان کرد: برای‌بهسازی و تجهیز مدارس در استان در هر سال نیاز به ‪ ۲۰‬میلیارد ریال اعتبار است. وی گفت: در حال حاضر ‪ ۵۰۰‬مدرسه در استان در حال‌ساخت است و ‪ ۲۰۰‬طرح عمرانی در قالب تعمیر و تجهیز مدارس نیز در حال اجرا است. "محمدرضا صالحی" سرپرست استانداری مازندران نیز در این جلسه خواستار افزایش بودجه عمرانی آموزش و پرورش شد و ابراز امیدواری کرد بااین افزایش و مشارکت افراد خیر و نیکوکار، زمینه احداث فضاهای آموزشی مناسب و استاندارد در استان فراهم شود.

بیش از‪۲۴۰‬هزاردانش آموز درحوزه‌های مقاومت دانش‌آموزی مازندران ف

 مسوول بسیج دانش‌آموزی استان مازندران گفت:‪ ۲۴۰‬هزار و ‪ ۲۱۹‬دانش‌آموزاین استان در ‪ ۳۸‬حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی به عنوان پویندگان و پیشگامان در مدارس فعالیت می‌کنند. سرهنگ "ماشاالله خانی" در جمع خبرنگاران افزود:جذب و سازماندهی بسیجیان با همکاری آموزش و پرورش و آموزش دفاعی در مدارس از برنامه‌های مهم این واحد است. وی بر افزایش توان علمی دانش‌آموزان بسیجی‌تاکید کرد و گفت: بیش از ‪۱۰‬ هزار دانش‌آموز بسیجی در ‪ ۲۲‬پایگاه علمی شرکت کردند و حدود ‪ ۳۰‬میلیون ریال کتب آموزشی رایگان نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است . خانی یادآور شد: سال گذشته سه هزار و ‪ ۴۰۰‬نفر از دانش آموزان بسیجی در المپیادهای مختلف شرکت کردند و دانش‌آموز بسیجی "مجتبی شیریف‌زاده" از بابلسر مدال طلای شیمی جهان را کسب کرد. وی گفت: تلاوت چهار هزار ختم قرآن کریم توسط دانش‌آموزان و نثار آن به روح پرفتوح امام راحل و ‪ ۳۶‬هزار دانش آموز شهید کشور،دیدار با ائمه جمعه، مسابقات قرآن، تشکیل گروههای سرود، دیدار با خانواده‌های شهدای دانش‌آموزو ثبت نام از داوطلبان شرکت در المپیادهای علمی از برنامه‌های مهم بسیج دانش‌آموزی در سال جاری است.